Jó szülővé válni


Szülőként érezted-e már, hogy megbuktál,hogy valamit nagyon elrontottál? Pedig te a legjobbat akartad a gyermekeidnek. Az örökös félelem, aggodalom bizony sokszor nagyon rossz tanácsadó volt. Én sokszor éreztem, hogy a gyermeknevelés a legnagyobb gond a családok életében. Szörnyű dolog azzal azonosulni, hogyha becsületesnek neveled a gyermekedet, akkor nem sokra viszi az életben. Szerettem volna, hogy a gyerekeim többre vigyék mint én, de ha megkérdezték volna tőlem, hogy mi az hogy "többre", nem tudtam volna megfogalmazni, csak általánosságban, hogy jobban éljenek, mint én. Boldog legyen a párkapcsolatuk és megfelelő anyagi körülmények között, biztonságban érezzék magukat. Régen mindig azt gondoltam, hogy ez a külső körülményeken múlik, azon hogy mennyire szeret a párom és a környezetem, mennyi pénz folyik be a családi kasszába és mennyire tudok megfelelni másoknak. Nagyon sok szülő, ugyanúgy mint én, szeretné ha gyermekei őszinték lennének, miközben mi sem vagyunk őszinték egymáshoz és már réges régen elfelejtettünk őszinték lenni önmagunkhoz. Engem nagyon elkeserített, amikor rájöttem, hogy az érvényesül, aki beilleszkedik ebbe a hazug világba. Aki törtető, sunyi, erőszakos, aki elárulja önmagát. Annyi álarcot felveszünk, hogy már nem is tudjuk, hogy kicsodák vagyunk és így neveljük a gyermekeinket és csodálkozunk, hogy megbuktunk a gyermek nevelésben és az élet iskolájában. A gyerekek korán felismerik, hogy mindenki hazudik és semmi mást nem csinál, csak azt amit a szüleitől és a környezetétől látott. Megtanulja, hogy csak így maradhat életben. Azt gondolom, itt az idő, hogy ezen változtassunk. Segítsünk egymásnak, hogy az emberek szeme felnyíljon. Sok embert hajt a vágy, hogy megfelelő szülővé válljon. Ehhez az első lépés, hogy lecsendesíted egy kicsit az elmédet és elindulsz a befelé vezető ösvényen, hogy megtaláld az igazi önmagad. Az út során leveszed az álarcaidat, egyre jobban megismered önmagad, megnyitod a szívedet és megtanulsz nyitott szívvel szeretni. Ezzel jó példává válsz a gyermekeid előtt. Ne felejtsd el, hogy a gyerekek nem azt csinálják, amit mondasz nekik, hanem amit látnak. Minél többen akarnak jó szülők lenni és ezért tenni is valamit, annál nagyobb lesz az esély arra, hogy a gyermekeink is megváltozzanak. Így egy élhető élet felé megyünk. Mindenkinek szüksége van segítségre, hiszen kellőképpen össze vagyunk zavarodva. Nekem az oldások sokat segítettek, három év alatt rengeteget változtam. Sokkal jobban érzem magam, és elfogadtam, hogy minden rajtam múlik. Rengeteg múltból hordozott terhet lepakoltam, egyre mélyebbre ások le magamba, hogy megtaláljam azt a tudást és bölcsességet, ami ott van bennem. Indulj el te is az úton, amin keresztül jobb szülővé válhatsz.

Tisztelettel: Zsiga Márta (http://elozoeletek.blogspot.hu)

Megjegyzések