2016. december 27., kedd

A leghatékonyabb anyagcsere-gyorsító tippek

fotó: doktor.is


NEM KELL GONDOLATBAN SEM ELTEMETNED A JÓ ALAKODAT, AMIÉRT MÁR ELMÚLTÁL 20 ÉS ÉRZED, AHOGY SZÉP ALATTOMOSAN KEZDENEK FELKÚSZNI A FÖLÖS KILÓK, MELYEK AZTÁN SEMMI ÁRON SEM HAJLANDÓK LEOLVADNI TÖBBÉ RÓLAD.
 
Az anyagcsere lelassulása ugyanis visszafordítható folyamat, és pár hasznos trükkel még fel is gyorsítható. Kövesd tippjeinket, egészítsd ki némi mozgással és fűszerezd egy könnyen betartható, rád szabott diétával. A hatás nem marad el!
 
1. Igyál!
 
Amennyiben gyorsabb anyagcserére vágsz, legalább 20 testsúly-kilogrammonként egy liter folyadékot vagy többet igyál (ez 70 kg esetében 3,5 liter). Ebből pedig naponta legalább 6 csésze hideg vagy meleg ital legyen, mert ennek felmelegítése, illetve lehűtése intenzív munkára ösztönzi a szervezeted.
 
Hagyd el viszont a sportitalt! A gyártók ugyan az anyagcsere felpörgését ígérik a sport- és energiaitalok fogyasztásakor, ám az egészségügyi szakemberek úgy vélik, a bennük lévő nagy adag koffein- és cukortöbblet többet árt a szervezetnek, mint használ. Felborítja ugyanis a kiegyensúlyozott vércukorszintet (ártva ezzel az anyagcsere folyamatoknak), hosszabb távon pedig rendszeres fogyasztásuk káros hatással van a szív- és érrendszerre, valamint a mentális egészségre. 
 
Jöhet viszont naponta egy csésze kávé és zöldtea (lehetőleg szálas)! A koffein stimulálja a központi idegrendszert és 5-8%-kal növeli az anyagcsere sebességét is. Ugyanakkor a zöldteában található antioxidánsok akár 17 %-kal növelhetik a zsírégetést az edzés alatt. 
 
2. Egyél rendesen és gyakrabban!
 
Nem koplalnod kell, hanem csökkentened a kalóriabevitelt. Ha ugyanis kevesebb energiát viszel be, mint amire szükséged van (ez minimum 1200 kalória), az anyagcseréd lelassul és az izmaid leépülnek. Ezért egyél inkább 3-4 óránként pont annyit, hogy éppen ne legyél éhes. A főétkezések között pedig elsősorban fehérjében, rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag táplálékot kapj be, ami felpörögeti az anyagcseréd. 
 
3. Indítsd jól a reggelt!
 
Azaz, ne hagyd ki soha a reggelit. Az éjszakai lelassuló anyagcsere miatt szükség van a reggelire, amivel biztosítod, hogy egész nap normálisan működjön az anyagcseréd. 
 
4. Fogassz minél több rostot és sok fehérjét!
 
Az elfogyasztott rostok akár 30%-kal is képesek felgyorsítani az anyagcserét, ráadásul még a méregtelenítésben is fontos szerepük van. Ezért egyél naponta legalább 25 gramm rostot, zöldséggel és gyümölccsel megspékelve – a hatás látványos lesz.
 
Mivel célod a szép izmos test, ehhez fehérjére van szükséged. (Ráadásul mérések bizonyítják, hogy az izmok háromszor annyi kalóriát égetnek el, mint a zsírsejtek.) Ezért minden étkezésed tartalmazzon egy kis sovány húst a növényi magvak mellett, illetve zsírszegény tejterméket. Így anyagcseréd sebessége akár 35%-kal is megnövekedhet.
 
5. Vas, D-vitamin és kalcium
 
A zsírégetéshez fontos, hogy a tested megfelelő mennyiségű oxigént szállítson az izmokba, ehhez pedig vasra van szüksége, amiből nőként a hónap bizonyos napjain jelentős mennyiséget vesztesz. Pótold tengeri hallal, sovány hússal vagy babbal és spenóttal. Hasonló hatású a D-vitamin és a kalcium hiány is. Az előbbit lazac, tonhal, tofu tej és tojás fogyasztásával, míg az utóbbit főként tejtermékekkel pótolhatod.
 
 
6. Fűszerezz, de ésszel!
 
Közismert anyagcsere-gyorsító a chili és a bors, ám ne vidd túlzásba őket, mert irritálhatja a tápcsatorna nyálkahártyáit.
 
7. Minél természetesebben!
 
Próbáld meg kerülni a gyorsfagyasztott, előre csomagolt termékek fogyasztását. Ezeket lassabban dolgozza fel a szervezeted és mesterséges adalékanyagaik, színezékeik miatt még károsak is. Vegyél inkább idény zöldséget és helyi termesztésű élelmiszert. Így biztos jól jársz! 
 

Vélemények:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése