Megtanultam...




Megtanultam, hogy nem kényszeríthetsz senkit sem arra, hogy szeressen. Csak annyit tehetsz, hogy olyan vagy, akit szeretni lehet. A többi rajtuk múlik.

Megtanultam, hogy akármennyire is gondoskodok, néhányan nem gondoskodnak viszont.

Megtanultam, hogy évekbe telik felépíteni a bizalmat és csupán másodpercekbe szétrombolni azt.

Megtanultam, hogy sármmal eljutsz kb. 15 percig. Ezután jobb, ha tudsz valamit.

Megtanultam, hogy vagy te irányítod a viselkedésed, vagy pedig az irányít téged.

Megtanultam, hogy mindegy milyen forró egy kapcsolat az elején, a szenvedély megfakul és jobb, ha van valami más, ami átvegye a helyét.

Megtanultam, hogy néha azok, akikről azt gondolod, beléd rúgnak, amikor lejtőn vagy, pont azok, akik visszasegítenek.

Megtanultam, hogy néha, amikor mérges vagyok, jogomban áll mérgesnek lenni.

Megtanultam, hogy az igaz barátság folyamatosan növekszik, még nagy távolságon át is. Ugyanez érvényes az igaz szerelemre.

Megtanultam, hogy csak azért, mert valaki nem úgy szeret, ahogy szeretnéd, nem jelenti azt, hogy nem szeret mindenével.

Megtanultam, hogy az érettség inkább a tapasztalatok típusával függ össze és azzal, amit tanultál belőlük, és kevésbé függ össze azzal, hány születésnapot ünnepeltél.

Megtanultam, hogy a családod nem lesz mindig érted.

Megtanultam, hogy bármilyen jó is a barát, egyszer meg fog bántani.

Megtanultam, hogy nem mindig elegendő, hogy mások megbocsássanak. Néha neked kell megbocsátanod önmagadnak.

Megtanultam, hogy bármennyire is összetört a szíved, a világ nem fog megállni a fájdalmadtól.

Megtanultam, hogy hátterünk és körülményeink talán befolyásolták, hogy kik vagyunk, de mi vagyunk felelősek azért, hogy kivé válunk.

Megtanultam, hogy csupán azért, mert két ember vitatkozik, nem jelenti azt, hogy nem szeretik egymást. És ha nem vitatkoznak, nem jelenti azt, hogy szeretik egymást.

Megtanultam, hogy nem kell megváltoztatni a barátainkat, ha megértjük, hogy a barátok változnak.

Meganultam, hogy két ember nézheti ugyanazt a dolgot és láthat valami teljesen különbözőt.

Megtanultam, hogy akármennyire is próbálod megóvni gyermekeidet, valószínűleg meg fognak sérülni és te is meg fogsz sérülni a folyamatban.

Megtanultam, hogy az élet órák alatt megváltozhat olyanok által, akik nem is ismernek téged.

Megtanultam, hogy nehéz meghatározni, hol húzzuk meg a vonalat a kedvesnek lenni és nem megbántani mások érzéseit és kiállni azért, amiben hiszel között.

Octavian Paler

(Az idézetet az ineterneten Paulo Coelhonak tulajdonították, de ő maga azt mondja, ez nem az ő írása, de azért érdemesnek tartotta leközölni blogjában.) 





Megjegyzések