A pozitív gondolkodás 12 pontja




A pozitív gondolkodás boldoggá tesz! Boldoggá, mert úgy nézhetsz majd magadra mindig, ahogy csodára nézni illik. A pozitív gondolkodás a boldogság mágnese. Ha valamire gondolsz, azt vonzani kezded. Ha gondolataid szépek, akkor szép dolgokat vonzol, míg ha pesszimistán látod a világot, akkor a tragédia lesz maga az életed. Változtasd meg, és boldog leszel!

Ha reggel felkelek, azt mondom magamnak: Két lehetőséged van. Választhatsz, hogy jó- vagy rosszkedvű akarsz-e lenni. Minden alkalommal, ha történik valami, magam választhatok, hogy elszenvedője legyek a helyzetnek, vagy tanuljak belőle. Minden alkalommal, ha odajön valaki hozzám, hogy panaszkodjon, elfogadhatom a panaszkodását, vagy felhívhatom a figyelmét az élet szépségeire. Az élet csupa választási lehetőségből áll. Te döntöd el, hogyan reagálsz a különböző helyzetekben. Választhatsz, hogy az emberek hogyan befolyásolják a hangulatod.” – az ismert internetes körlevél pozitív gondolkodó főhősének mondatai nagyon sok ember gondolkodását változtatták meg. A pozitív gondolkodás nagyszerű példája igen jó hatással van ránk.

Aki önbizalmát növelné, pozitívabban szeretne gondolkodni, annak csupán néhány alapvető dologra kell figyelnie:
Kevesebb NEM, kevesebb NE, kevesebb DE!

Figyelj arra, mit mondasz, hogy fogalmazol! Idővel ki lehet takarítani szavaid közül azokat a mondatokat, melyek negatívan programozzák az életedet.
Ha a gyerekedre nem szólsz rá többé így: Ne mássz fel, mert leesel! (persze hogy leesik, hisz ezt várod tőle!) hanem azt mondod ehelyett: Ügyes vagy, kapaszkodj erősen, két kézzel! – pozitív gondolkodó vagy!
Ha ahelyett a mondat helyett, hogy Én ezt nem tudom, azt gondolod végig, hogy tudnád megoldani, megcsinálni, pozitív gondolkodó vagy.
Ha ahelyett a mondat helyett: Igen de.. azt mondod inkább. Igen, és … – pozitív gondolkodó vagy!
Ha ebben magadra ismertél, az alábbi 12 pont Neked csak önismeretre, önmegerősítésre fog szolgálni.



A pozitív gondolkodás 12 pontja:

1. Úgy nézek magamra mindig, ahogy csodára nézni illik – mert minden ember megismételhetetlen és egyedi. (Szécsi Margit verse nyomán)

2. Egyenrangúak vagyunk! – Nem helyezem magam alád, de föléd sem!

3. Én, én vagyok, Te pedig te! Azért vagyok a világon, hogy beteljesítsem küldetésem, nem pedig hogy megfeleljek elvárásaidnak!

4. Képes vagyok elérni, amit akarok!

5. Problémáim kihívások, melyeknek megoldására képes vagyok magam, vagy szeretteim segítségével

6. Elérem, amit igazán akarok – olyasmit akarok, ami előnyömre válik, és előre visz.

7. Meg akarom változtatni, ami változtatásra szorul, elfogadom, ami megváltoztathatatlan – képes vagyok különbséget tenni a kettő között.

8. Hibáimmal és gyengeségeimmel együtt szeretem magam – mert tisztában vagyok tökéletességeimmel és erősségeimmel. Ugyanígy tekintek másokra is! Erényem a megbocsátás.

9. Fenntartom a jogot arra, hogy változtassak véleményemen, mert a fejődésem során gyakorlásra, tapasztalásra és belátásra van szükségem.

10. A negatív gondolkodók, elviselhetetlen emberek, szélsőséges kritizálók számára ajándékom egy mosoly, s a magam számára ajándékom a lehetőség, hogy bármikor otthagyhatom őket.

11. Szeretem magam, jól kijövök magammal, képes vagyok csendben egyedül lenni, s úgy bánok másokkal, ahogy elvárom, hogy velem is bánjanak.

12. Testem, lelkem, értelmem egységet képez.

Ha ezt a 12 pontot élni akarod, a könyvjelzőid közé teszed, kinyomtatod, vagy minden nap elolvasod, akkor életed boldogabbá, teljesebbé és harmonikusabbá válik. Mondd el véleményed a pozitív gondolatokról, fogalmazd meg, mit jelent számodra a pozitív gondolkodás! Véleményed megosztásával segíthetsz magadon és másokon!




Megjegyzések